Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 107 457 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Curse of the Sword (Tomb Raider na GameBoy Color)

poniedziałek, 10 sierpnia 2009 22:48
Skocz do komentarzy


OPIS GRY

W czerwcu 2001 roku Eidos razem z Activision wydał drugą część przygód Lary na konsolę Gameboy Color, zatytułowaną „Tomb Raider: Curse of the Sword". Gra bardzo przypomina poprzednią część, jednak oczywiście nie zabrakło nowych rozwiązań, nowych lokacji oraz nowej fabuły.

Podobnie jak w „Tomb Raider: The Nightmare Stone", fabuła w drugiej części pokazywana jest w formie slajdów. Akcja rozpoczyna się w Nowym Jorku, w muzeum. Tym razem Lara musi stawić czoło niebezpiecznej sekcie Bokor, która chce przywrócić do życia czarownicę Madame Paveaux. By rytuał się udał, przywódca sekty potrzebuje dwóch rzeczy - magicznego Miecza z muzeum, który potrafi przywrócić do życia zmarłych oraz Lary Croft, której ciało ma posłużyć do przeniesiona duszy zmarłej ponad sto lat temu Madame Paveaux. Lara musi powstrzymać sektę zanim ta będzie chciała zrealizować swoje plany.

Również tym razem nie zabrakło aluzji do klasycznych przygód Lary z PC i Playstation. Tytułowy Miecz kojarzy się ze Sztyletem Xian z Tomb Raidera 2, a sekta Bokor z sektą Fiama Nera. Mamy tu także zatopiony wrak statku (kolejne nawiązanie do TR2), dżunglę i tunele metra (nawiązanie do TR3) oraz level polegający na przebiegnięciu po wagonach jadącego pociągu (nawiązanie do TR4). Jeśli chodzi o bronie, to nie zmieniło się za wiele od czasów „The Nightmare Stone". Ponownie mamy do dyspozycji dynamit, zwykłe pistolety, broń podobną do Uzi oraz Shotguna (tym razem jest on właśnie oficjalnie nazwany Shotgunem, a nie bronią z mocną amunicją). Umiejętności Lary, takie jak bieganie, turlanie, strzelanie, pływanie, nie zostały zmienione. Nowością jest środek transportu, a mianowicie batyskaf! Tego jeszcze w żadnym odcinku TR nie było. Zapis stanu gry ponownie został oparty na checkpointach. W tym miejscu warto wspomnieć o usprawnieniach względem poprzedniej części. W „The Nightmare Stone" irytujące były niektóre lokacje, które polegały na pociągnięciu za kilkanaście różnych dźwigni, a później nie wiadomo było, która dźwignia otworzyła które drzwi. Tym razem jest inaczej. Gdy tylko znajdziesz jakąś dźwignię lub slot na klucze, od razu kamera pokazuje o jakie drzwi chodzi. Dodatkowo gdy Lara znajdzie się w pobliżu wszelkich przełączników, przedmiotów, urządzeń, wyświetla się na ekranie ikonka, podpowiadająca nam, że obiekt jest aktywny. Jeśli chodzi o „znajdźki", takie jak apteczki, amunicja, klucze - przedmioty tego typu migają na ekranie, co także nam podpowiada, że to aktywne obiekty. Niby jest prościej, ale zapewniam - apteczki i amunicja są dobrze ukryte.

W grze przechodzimy przez siedem leveli. Są one bardzo długie i rozbudowane. Wyjątek stanowią dwa poziomy spośród tych pięciu, które polegają na przebiegnięciu przez level w wyznaczonym czasie. Jeśli nie uda nam się dobiec do mety, musimy zacząć od początku. Jest to naprawdę ciekawe urozmaicenie gry. W ten oto bowiem sposób możemy pobiegać po dachach nowojorskich budynków, a także biec po wagonach wściekle rozpędzonego pociągu. Akcja gry głównie dzieje się w Nowym Jorku, gdzie przechodzimy przez takie lokacje jak muzeum, metro, port. Finałowe levele rozgrywają się natomiast na Karaibach, gdzie Lara przemierza miejsca, w których czuje się najlepiej. Mowa oczywiście o jaskiniach i grobowcach. Dzięki temu urozmaiceniu lokacji, gra wciąga i nie staje się monotonna jak to miało czasem miejsce w „The Nightmare Stone". Jeśli chodzi o przeciwników, są oni teraz silniejsi i jest ich znacznie więcej. W pierwszej części były to najczęściej zwierzęta, tutaj mamy przede wszystkim do czynienia z członkami sekty Bokor i potworami zombie. Pułapki nie ograniczają się teraz tylko do kolców czy zatrutych strzałek, ale także mamy dym z kominów, kable pod wysokim napięciem czy trujące chemikalia. Tradycyjnie na końcu gry nie mogło zabraknąć bossa. Tym razem jest nim przywódca sekty Bokor.

Grafika nieznacznie się zmieniła od czasu poprzedniej części. Lara ponownie ma 48 pikseli wysokości i ponad 2000 klatek animacji. Włosy nadal są spięte w kok. Twórcy gry jednak dodali wiele ciekawych animacji w tle otoczenia. Gdy przykładowo Lara idzie w opuszczonym tunelu metra, wszelkie śmieci, puszki leżące na ziemi odskakują pod wpływem kroków Lary. Takich ciekawych animacji jest znacznie więcej. Jeśli chodzi o dźwięki -dialogi ponownie są nieme, prezentowane jedynie za pomocą tekstu. Dodano dźwięk kroków podczas biegania. Wszystkie te nowości: graficzne, dźwiękowe, ale przede wszystkim nowości związane z rozgrywką sprawiają, że gra „Curse of the Sword" jest znacznie ciekawsza od poprzedniczki. Jest bardziej grywana i urozmaicona. Polecamy, zwłaszcza, że jest to ostatnia część TR na Gameboy Color.




Nowy Jork
- Museum
- Rooftops
- Subway
- Runaway Train
- Docks

Karaiby
- Jungle
- Caves

Nowy Jork - intro

W latach 1796 - 1844 żyła potężna czarownica, która nazywała się Madame Paveaux. Praktykowała czarną magię i składanie ofiar z ludzi w Nowym Orleanie. Tylko potężny magik mógł zakończyć jej mordercze działania. Gdy taki się znalazł, włamano się do posiadłości czarownicy, spalono jej dom, a ją zabito. Jej ciało zostało zmasakrowane i rozszarpane, by ostatecznie ludzie mogli rozrzucić resztki nad pobliskim urwiskiem. Mieszkańcy miasta wreszcie odetchnęli, byli bezpieczni, jednak nie zdawali sobie sprawy, że jeden z uczniów wiedźmy przeżył. Mężczyzna dokonał starożytnego obrządku nad resztami jej zmasakrowanego ciała, wydobywając z nich duszę. Następnie stworzył sektę Bokor i rozpoczął poszukiwania odpowiedniego ciała i właściwych zaklęć, które przywróciłyby jego panią do życia. Po wielu latach sekta znalazła rozwiązanie - Miecz, który potrafi przywrócić do życia zmarłych. Artefakt ten znalazł się w posiadaniu sekty, która postanowiła go wywieźć na statku z Nowego Orleanu. Statek niestety zatonął u wybrzeży Florydy. Wiele lat później archeolodzy zbadali wrak statku, odnaleźli znajdujący się na jego pokładzie artefakt - Miecz i umieścili go w muzeum w Nowym Jorku.

Tymczasem nastały czasy obecne. Aktualny przywódca sekty Bokor wzywa duszę zmarłej Madame Paveaux. Mówi jej, że jej dusza wkrótce będzie znów wolna. Sekta wpadła na trop Miecza...

Tymczasem Lara Croft odwiedziła w nowojorskim Muzeum Antyków swoją przyjaciółkę, Jane. Koleżanka oprowadza pannę Croft po muzeum. W pewnym momencie kobiety zatrzymują się przed gablotą, w której znajduje się długi, złoty Miecz. Jane tłumaczy Larze, że znaleziono go we wraku statku u wybrzeża Florydy i że był on niegdyś wykorzystywany podczas rytuałów czarnej magii. Nagle w muzeum nastąpiła nieoczekiwana eksplozja. Złodzieje wysadzili w powietrze dach muzeum, po czym podbiegli do gabloty z Mieczem. Lara próbowała ich powstrzymać przed zabraniem artefaktu, ale niestety nie miała przy sobie broni. Bandyci zaczęli uciekać ze skradzionym przedmiotem.

- Museum

Lara rozpoczyna pościg. Niestety na drodze staje jej wielu strażników muzeum, którzy nie chcą przepuścić panny Croft do pomieszczeń nie przeznaczonych dla zwiedzających. Lara korzystając z windy przechodzi do kolejnych sal, mijając wystawy muzeum, m.in. na temat historii czy skamieniałości dinozaurów. Po pewnym czasie bohaterka odnajduje zgubione przez kogoś pistolety. Teraz może rozprawić się ze strażnikami, którzy byli dla niej niemili. Wreszcie Lara dociera na dach muzeum. Na podłodze zauważa radionadajnik, który zgubił złodziej, uciekając z muzeum. Ktoś mówi przez nadajnik, że na dachu czeka helikopter, który odleci za pięć minut.

- Rooftops

Lara szybko wybiega na dach muzeum. Złodzieje uciekli na następne dachy budynków korzystając z balkonów, kabli itp. Panna Croft musi się spieszyć. Gdy dotarła w pobliże Statuy Wolności, gdzie stał helikopter, okazało się, że jest już za późno. Złodziej przekazał Miecz przywódcy sekty. Lara zdążyła chwycić się helikoptera. Wówczas przywódca wyciągnął Miecz i drasnął nim dłoń Lary. Ranna Croft spadła w dół. Mężczyzna krzyknął do Lary, że jest odtąd wybraną, po czym helikopter odleciał. Panna Croft wróciła do muzeum i opowiedziała o wszystkim Jane. Przyjaciółka odpowiedziała, że skoro Lara została zraniona Mieczem, została przeklęta i naznaczona. Odtąd sekta Bokor będzie ją chciała pojmać i użyć jej ciała do wskrzeszenia zmarłej Madame Paveaux. Lara musi odnaleźć ich siedzibę i odebrać im Miecz, w przeciwnym wypadku zginie. Pomóc jej w tym może znajomy Jane, stary szaman Pino Lamor, mieszkający w nieczynnych tunelach metra pod ulicą Bergen. On będzie w stanie pomóc Larze, ponieważ kiedyś był częścią przedsięwzięcia, mającego na celu zniszczenie sekty. Niestety nie udało się, a Pino musiał zejść do podziemia i się ukrywać.

- Subway

Lara wyruszyła do podziemnych tuneli nowojorskiego metra. Na swej drodze spotyka wiele przeciwników, m.in. szczury, pająki oraz potwory - zombie, które zostały przywrócone do życia za sprawą mocy Miecza. Po pewnym czasie bohaterka odnalazła kryjówkę szamana Pino. Mężczyzna wytłumaczył Larze, że aby powstrzymać sektę, panna Croft musi dotrzeć do nowojorskiego portu, gdzie Bokor ma swoje magazyny i statki. Pino radzi pannie Croft skorzystać z podziemnego pociągu, który bardzo szybko zawiezie ją do portu. Niestety hamulce pociągu są zepsute, bohaterka będzie musiała się dostać do pierwszego wagonu by uruchomić ręczny hamulec.

- Runaway Train

Po pożegnaniu się z szamanem, Lara weszła do pociągu. Pino naładował akumulator pociągu, dzięki czemu pojazd ruszył. Panna Croft w niecałe trzy minuty dotarła do pierwszego wagonu i włączyła hamulce. Pociąg zahamował tuż przed końcem tunelu. Bohaterka wyszła z pociągu i wdrapała się na powierzchnię. Znalazła się w porcie.

- Docks

Lara wyciągnęła lornetkę i zauważyła w oddali helikopter, ten sam, którym uciekli złodzieje z muzeum. Helikopter wylądował na jednym ze statków. Wychodzi na to, że sekta Bokor chce gdzieś popłynąć z Mieczem. Lara musi się dowiedzieć dokąd ma płynąc statek. W tym celu włamała się do portowych magazynów sekty, gdzie zaopatrzyła się w broń oraz w niezbędny sprzęt. Znalazła także batyskaf. Bohaterka wchodzi do środka i uruchamia maszynę. Za jej pomocą płynie w pobliże statku sekty i przyczepia na spodniej stronie kadłuba pluskwę - nadajnik. Panna Croft następnie udaje się na lotnisko Teterboro w New Jersey, gdzie spotyka Jane. Kobietom udało się namierzyć pluskwę. Statek płynie na jedną z Wysp Karaibskich, konkretnie na Wyspę Backlin. Niegdyś cała ta wyspa była więzieniem.

Karaiby

- Jungle

Lara wsiadła do jednego z samolotów na lotnisku i poleciała w kierunku wyspy Backlin. Niestety sekta odkryła obecność nieproszonego gościa nad wyspą i wystrzeliła w kierunku samolotu pocisk. Lara wyskoczyła na spadochronie, tuż przed tym jak samolot eksplodował. Bohaterka wylądowała na ziemi, w samym sercu dżungli. Dotarła do zaginionych ruin jakiegoś miasta, gdzie roiło się od przeciwników - członków sekty.

- Caves

Po długiej wędrówce Lara odnalazła wejście do podziemnej jaskini. Omijała pułapki, walczyła z sektą oraz z przebudzonymi zombie. W pewnym momencie dotarła do wielkiego posągu, obok którego stał przywódca sekty Bokor. Bohaterka pokonała przeciwnika, po czym zabrała Miecz. By upewnić się, że już nigdy nikt nie będzie chciał przywrócić do życia Madame Paveaux, złamała miecz na dwie części. Dwa dni później Croft przywiozła do muzeum w Nowego Jorku tylko rękojeść Miecza. Jane ucieszyła się z odzyskanego artefaktu i z faktu, że klątwa już nie dotyczy Lary.

Tłumaczenie dialogów
(intro)
Przywódca: Wkrótce mistrzyni... wkrótce będziesz wolna...
MADAME PAVEAUX 1796 - 1844
Przywódca: Ponownie wolna...
NOWY JORK - Muzeum Antyków
Lara: To wspaniały artefakt, Jane. Gdzie go znaleźliście?
Jane: Został znaleziony we wraku statku koło wybrzeża na Florydzie. Sądzimy, że był używany w rytuałach czarnej magii. Co to...?
Lara: Uważaj, Jane!
Jane: Lara! On kradnie miecz!
Lara: Nie martw się, złapię go. O nie! Nie wzięłam broni.
___________________
(Nowy Jork)
Museum - początek levelu

Jane: Powodzenia, Laro.

  • Museum - koniec levelu

Przywódca:
Przywódca do grupy! Helikopter odlatuje za 5 minut!
Lara: 5 minut! Muszę ich powstrzymać!

  • Rooftops - koniec levelu

Przywódca:
Zapieczętowałaś swój los. Zostałaś wybrana!
Lara: Wybrana? Co miał na myśli?
PÓŹNIEJ W MUZEUM
Lara: Powiedział, że jestem wybrana.
Jane: O nie! Lara, zostałaś przeklęta! Ci ludzie należą do kultu Czarnej Królowej! Wierzą, że ktokolwiek zostanie zraniony mieczem, może być użyty jako nowe naczynie dla duszy ich Królowej! Musisz znaleźć ich siedzibę i pokonać ich przywódcę albo...
Lara: Albo co?
Jane: Albo umrzesz! Musisz odnaleźć Pino Lamor'a. To stary szaman, który mieszka w nieczynnej części metra, gdzieś pod ulicą Bergen.
Lara: Dlaczego tam mieszka?
Jane: Bo był częścią przedsięwzięcia, którego zadaniem było zniszczenie sekty Bokor. Ukrywa się, ale ci pomoże, bo z pewnością zauważy, że jesteś naznaczona. Idź do niego jak najszybciej, sekta cię będzie ścigać! Powodzenia.

  • Subway - koniec levelu

Pino:
Dobrze panią widzieć, miss Croft. Jane uprzedziła, że przyjdziesz.
Lara: Panie Lamor, co to były za stwory? Czy one są z sekty Bokor?
Pino: Te potwory to zombie. Miecz może być użyty do wskrzeszania zmarłych. Wygląda na to, że sekta Bokor chce wskrzesić swoją przywódczynię, Paveaux. Przez to, że zostałaś skaleczona, będą próbowali użyć twojego ciała jako naczynia! Odkryłem, że mają jakieś magazyny w porcie. Jeśli uda ci się dowiedzieć gdzie zamierzają się udać, możemy odzyskać miecz. Nie mam tutaj niestety żadnego wyposażenia! Musisz przeszukać ich magazyny, na pewno coś tam znajdziesz. Ten pociąg zabierze cię do portu. Naładuję akumulator. Kiedy przełączę tę dźwignię, pociąg ruszy, musisz go zatrzymać w pierwszym wagonie przed końcem tunelu. Pospiesz się! Będziesz miała bardzo mało czasu.
Lara: Zrobię to, Pino, dziękuję!

  • Runaway Train - koniec levelu

Lara:
Helikopter! Więc zamierzają podróżować przez morze! Muszę znaleźć jakiś sposób by wytropić ich łódź.

  • Docks - koniec levelu

LOTNISKO TETERBORO
Jane:
Dobra robota Laro, pluskwa, którą zamontowałaś na statku działa! Teraz wiemy gdzie jest ich baza. Ślad kończy się koło małej grupy wysp na Karaibach, które nazywają się Wyspami Backlin. Kiedyś wyspa była więzieniem, więc jest tam wiele jaskiń i pułapek. Uważaj na siebie, Laro!
INTRUZ, ALARM!
Lara:
Co to...? A więc nici z wywołania zaskoczenia!
___________________
(Karaiby)
Caves - koniec levelu

Lara:
Nareszcie, jestem uwolniona od klątwy! Muszę dopilnować by to się nigdy nie powtórzyło.
DWA DNI PÓŹNIEJ...
Jane:
Lara! Wróciłaś! Wszystko w porządku?
Lara: Oczywiście. Sekta już nie istnieje.
Jane: Ale co z mieczem? Nadal może być użyty do wskrzeszenia Paveaux?
Lara: Nie martw się, zajęłam się tym.

GRATULACJE
POKONAŁEŚ SEKTĘ BOKOR I ZNISZCZYŁEŚ ICH DIABELSKIE PLANY.
_____________________
(Nazwy leveli)
Tomb Raider: Curse of the Sword - Klątwa Miecza

  • Nowy Jork

- Muzeum
- Na dachu
- Metro
- Pędzący pociąg
- Port

  • Karaiby

- Dżungla
- Jaskinie

Podziel się
oceń
0
0


wtorek, 29 lipca 2014

Licznik odwiedzin:  13 157  

Kalendarz

« lipiec »
pn wt śr cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Archiwum

O mnie

Uwielbiam grę i film Tomb Raider... Mam nadzieje że bardzo Wam się spodoba mój blog o Larze Croft =D
Postaram się dodać tam wszystko o TR i bohaterce którą wszyscy tak bardzo kochamy xD

O moim bloogu

Blog o wspaniałej grze pod tytułem Tomb Raider.

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:


MusicPlaylist
MySpace Playlist at MixPod.com

Free Lara MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com

Statystyki

Odwiedziny: 13157

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Bloog.pl

Bloog.pl